Werner ten Kate wethouderskandidaat voor de VVD

Werner ten Kate, geboren in Balkbrug is als het aan VVD ligt de man op de juiste plek in het nieuw te vormen college van de gemeente Hardenberg. Na de verkiezingen op 16 maart hoopt de VVD deel uit te maken van het college van burgemeester en wethouders.

Na jaren in de oppositie te hebben gezeten, vindt de VVD het tijd voor een volgende stap. De VVD wil graag mee besturen en presenteert daarom nu alvast haar wethouders kandidaat.

Geboren en getogen in Balkbrug

Werner ten Kate is 52 jaar en geboren in Balkbrug. Ten Kate was eerder burgemeester in de gemeente Giessenlanden, wethouder in Lansingerland en is nu wethouder in het zakencollege van Hoogeveen. In die gemeenten heeft hij ruime bestuurlijke ervaring opgedaan die in Hardenberg goed van pas kan komen. Zo kent hij portefeuilles jeugd, onderwijs, financiƫn, duurzaamheid en energietransitie goed. En ook met regionale samenwerking en gemeentelijke belangenbehartiging op landelijk niveau heeft hij veel ervaring.

Werner woont in Ommen en blijft daar ook wonen, dat is voor de VVD geen bezwaar, hij is wel echt van hier. Een echte local, die weet wat er speelt in de gemeente aldus de fractievoorzitter Bert Gelling.

Enthousiast team

Werner ten Kate staat niet op de kieslijst omdat hij niet in de gemeente woont. Daarom wil de VVD dit ook nu bekend maken zodat de mensen weten waarvoor ze kiezen. De mensen op de kandidatenlijst zijn enthousiast over hun kandidaat wethouder en ze hopen dat veel mensen naar de stembus komen om hun stem uit te brengen.