Kandidaten VVD Hardenberg voor gemeenteraadsverkiezing bekend

Leden gaan akkoord met voorgestelde lijst met nieuwkomers

Tijdens de ledenvergadering  van 27 november jl.,  is de kandidatenlijst voor de VVD vastgesteld. Daarmee zijn de kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen bekend. Bert Gelling, huidig fractievoorzitter, blijft ook voor de periode 2018-2022 de lijst aanvoeren.

Nieuwkomers op de lijst zijn Mirjam Klok, Regina Krijt, Liam Borger, Roy van Zijl, Madelon Baan en Gert Overweg.

De  volledige VVD-lijst ziet er als volgt uit: Bert Gelling uit Hardenberg voert de lijst aan gevolgd door Jeanet Meijerink (Hardenberg), Erik Back (Lutten), Mirjam Klok (Balkbrug), Alex Reiling (Dedemsvaart)*, Regina Krijt (Bergentheim),  Liam Borger (Dedemsvaart), Roy van Zijl (Dedemsvaart),  Madelon Baan (Hardenberg), Petra de Mönnink (Hardenberg), Stella Hanssen (Rheezerveen), Gert Overweg (Hardenberg), Ron Dekker (Balkbrug), Mariska Finkelnberg (De Krim) en Jante Oosting (Gramsbergen). Laatste drie zijn lijstduwers.

Bert Gelling: ‘ We hebben een geweldig mooie lijst samengesteld met kandidaten die maatschappelijk een rol spelen. Ik zie met veel vertrouwen de toekomst tegemoet en verheug me erop om met deze groep mensen aan de slag te gaan!”

Unaniem advies overgenomen
Het bestuur en de leden van VVD Hardenberg hebben de verkiezingslijst zoals die is opgesteld zonder stemming vastgesteld. Dat is een compliment voor de kandidaatstellingscommissie, die bij de samenstelling bewust rekening heeft gehouden met een goede  verhouding tussen man/vrouw, jong/oud(er), ervaring/vers bloed.

Ervaring delen
Stella Hanssen en Petra de Mönnink hebben bewust gekozen voor een lage positie op de verkiezingslijst. Stella Hanssen verhuist komend jaar naar de gemeente Dinkelland, waar haar man John Joosten burgemeester is geworden. Petra de Mönnink kiest ervoor om met haar ervaring achter de schermen actief te blijven.

* op 15 januari 2018 heeft Alex kenbaar gemaakt dat hij zich niet verkiesbaar stelt voor de komende verkiezingen. Hij zal de huidige periode afmaken.