Rotmaatregel, maar nu noodzakelijk

Je zult wel denken: wat een chaos daar in Den Haag, waarom duurt het oplossen van het stikstofprobleem zo lang, en waarom valt de politiek mij lastig met zaken waar ik ook niks aan kan doen? Allemaal volkomen begrijpelijke vragen. Ook wij balen ontzettend van de ontstane situatie en willen niks liever dan een oplossing. Want er is al lang genoeg aangerommeld.

Vandaag heeft het kabinet maatregelen tegen het stikstofprobleem gepresenteerd. Als we overdag de snelheid terugbrengen van 130 km/u naar 100 km/u kan er weer gebouwd gaan worden, kunnen we weer wegen aanleggen en onderhouden en voorkomen we dat er over een paar maanden duizenden mensen werkeloos thuis zitten. ‘s Avonds en ‘s nachts kunnen we dan gewoon 120/130 blijven rijden waar dit nu ook al mag.

Dit is een rotmaatregel waar wij geen voorstander van zijn. Maar we zijn nog veel minder voorstander van het omvallen van de bouwsector, met duizenden ontslagen tot gevolg. Want dat was een groot risico. We moesten dit doen om een crisis te voorkomen. Bij de VVD gaat het land altijd boven de partij.

Deze maatregel komt hard aan. Bij ons allemaal. Maar we kunnen ons gewoon niet veroorloven om ons stokpaardje koste wat het kost te behouden. We zijn als politiek verantwoordelijk voor het probleem en dus ook voor de oplossing. We lopen niet weg voor het nemen van moeilijke maatregelen. Of schuiven zaken voor ons uit omdat ze vervelend zijn. In tegendeel: we stropen met elkaar de mouwen op en pakken het stikstofprobleem aan. Het is onze taak om te zorgen dat Nederland blijft draaien. Dat we komen met oplossingen. Oplossingen waarmee we Nederland vooruit helpen.

Daarom gaan we hiermee akkoord en maken we er met elkaar het beste van. Want vasthouden aan 130 km/u ten koste van duizenden banen is niet met elkaar in verhouding. Meer informatie over de maatregelen van het kabinet vind je op de website https://www.vvd.nl/stikstofmaatregelen/

Heb jij vragen dan kun je ook altijd een mail sturen aan info@vvd.nl.